deklarują handlowcy. Od czego zależy koszt upgrade? …
Upgrade może przysporzyć więcej problemów niż wdrożenie od zera. Dlaczego. Wszystko zależy od tego jak udokumentowany jest działający system. Bądźmy jednak poważni. Czy ktoś widział kompletną, wyczerpującą i aktualną dokumentację działającego systemu ERP. Modyfikacje, raporty, formularze, wydruki, parametryzacja, konfiguracja, zmiany w tabelach bazodanowych, interfejsy, aktualizacje, zmiany w przepisach prawa itp. Umówmy się w praktyce aktualna dokumentacja systemu na dużym poziomie szczegółowości w przyrodzie nie występuje. Masz inne zdanie. Masz prawo. Ale czy widziałeś? Zaskocz mnie. Przyjadę na własny koszt z zespołem d/s badania zjawisk paranormalnych.
Nowe wersje ERP niestety mało kiedy potrafią przenieść zmiany we wszystkim co składa się na obecnie funkcjonujący system ERP. Bardzo często modyfikacje trzeba oprogramować od zera, podobnie raporty, wydruki itp.
No tak ale zrobić upgrade dla upgrade to trochę mało. Z reguły użytkownicy oczekują poprawy tych funkcjonalności, czy wręcz nowych modułów które przysparzały najwięcej trudności, gdzie nie można było doczekać się zmiany. Nie mniej nie więcej oznacza to, że nowy system powinien oferować więcej. Myślisz, że oferuje. Jak zwykle to czego oczekujemy, na co liczymy, co w końcu wypadałoby aby działało jest absolutnie poza standardem. Uwaga, wymaga nowych, płatnych modyfikacji.
Tak krok po kroku dochodzimy do punktu w którym usługi wdrożeniowe kosztują drożej niż poprzednie wdrożenie. Czy dowiemy się o tym na etapie oferty handlowej na upgrade? Jak przeżyłeś wdrożenie ERP, to powiem tylko tyle że wygląda to podobnie.
Upgrade może kosztować nawet kilkaset procent więcej. Dlatego warto rozważyć wsparcie kogoś kto przeżył nie jeden i nie dwa uprade. Do rozwiązania jest wiele problemów w relacji dostawca-klient które wpływa na czas, zakres, budżet i jakość świadczonych usług. Czasami nie warto w ogóle robić upgrade ani rozglądać się za nowym systemem, ale o tym przy okazji.