Na inauguracyjnym przemówieniu Intelligence Summit w Los Angeles w zeszłym tygodniu analityk Bill Hostmann z Gartner Group przedstawił wytrzeźwiające statystyki na temat zadowolenia z wdrożenia oprogramowania klasy Business Intelligence. Zadowolenie z wdrożenia BI deklaruje mniej niż 50% użytkowników. …czytaj dalej …
Badanie satysfakcji wdrożenia BI polegało na zadaniu pytań skierowanych do myślicieli i decydentów wewnątrz organizacji na temat stopnia ich zadowolenia w odniesieniu do:
- terminowości,
- dokładności,
- aktualności i spójności informacji
- i analiz,
otrzymano średni wynik około 4,5 w skali od 1 do 10. Wg Hostmann’a to wynik fenomenalny.
Hostmann rozpoczął swoje przemówienie od pytania: Czy można odróżnić skrzypce i skrzypce? „Dla tych z Was, którzy grali na skrzypcach lub skrzypcach, nie są nieograniczone rozmowy na temat różnic – i te różnice są bardzo subtelne,” powiedział.
Podobnie jest z BI. Niezrozumienie subtelnych różnic, brak wiedzy, błędnie używana terminologia są powodem porażek. Organizacje będą używały narzędzi analitycznych w celu podejmowania lepszych decyzji biznesowych. Ale wiedza musi być po dwóch stronach organizacji i dostawcy rozwiązania BI.
Kluczowym elementem udanych projektów BI jest założenie posiadania umiejętność radzenia sobie z dużą ilością istotnych danych generowanych wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Hostmann wskazał na „wielkość i szybkość informacji” jako elementy najczęsciej określane przez użytkowników jako mało satysfakcjonujące. Powiedział że kiedy budujemy lub rozbudowujemy system BI, ważne jest, aby myśleć o możliwości zarządzania danymi, a także skalowalność i elastyczność.
Wg Gartner ostatnie liczby pokazują że SAP nadal trzyma się na pierwszym miejscu z 22,9% udziałem w rynku BI w 2010 r. Oracle ma 15,6%, SAS Institute na poziomie 13,2%, IBM (Cognos) 11,6% i Microsoft na poziomie 8,7%. Tych pięciu producentów BI kontroluje 72% rynku.