Porównanie gigantów Salesforce CRM – SAP CRM

 9-salesforce-alternatives-720x480 Pojedynek bardzo popularnego w kraju SAP CRM z mniej popularnym Salesforce CRM który  powala na kolana swoją listą referencyjną. Jesteś ciekawy jak wypadnie to starcie gigantów. Czytaj dalej, wynik dla jednego z nich to prawdziwa katastrofa. Wiem, większość z Was obstawia SAP CRM, sam sprawdź. Jeżeli przygotowujesz się do wdrożenia CRM wiedza może być bezcenna.

Dla niektórych “biznesów” np. operatorów telekomunikacyjnych oprogramowanie CRM może być ważniejsze niż ERP, bowiem obsługuje core business przedsiębiorstwa, jest tym samym czym jest oprogramowanie obsługujące kasy w marketach (POS) czy bankomaty w bankach. To oczko w głowie i przedmiot optymalizacji, źródło obniżania kosztów i w konsekwencji poprawy wyników firmy. CRM zamiast prostej rejestracji wprowadza automatyzację (np. SFA – Sales Forced Automation, UpSelling, CrossSelling), samoobsługę (np. Self Care, Self Service, Help Desk), kierowanie ruchem klienta (Call Center), itp.

SAP CRM to jeden z produktów firmy SAP i również nie jedyny oferowany CRM przez SAP. SAP CRM przeznaczony jest dla firm dużych i nie koniecznie używających SAP ERP ponieważ logika bazodanowa jest rozdzielona od SAP ERP. Nie jest to produkt dostępny w chmurze. Dostępny w chmurze jest SAP Sales OnDemand który bazuje na SAP ByDesign ale uwaga jego funkcjonalność to około 20% funkcjonalności SAP CRM. W skład SAP CRM wchodzą następujące moduły:

  • CRM Marketing
    • Marketing Plan and Campaing Management
    • External List Management
    • Lead Management
    • Market Segmentation
  • CRM Sales
    • Account and Contact Management (Business Partenr and Contact Person Information)
    • Activity Management (Bussines Activity and Task)
    • Opportunity Management (Sales Metodology)
    • Quotation and Order Management
    • Contract Management
  • CRM Service
    • Service Order Processing (service order, service plan, service contract and billing)
    • Case Management
    • Complaint and Return Management
  • CRM Channel Management (CRM Webchannel B2B, CRM Webchannel B2C, ICSS Internet Customer Self Service)
  • CRM Customer Interactive Center
    • IC in Marketing
    • IC in Sales
    • IC in Service
  • CRM Analytics
  • CRM Field Applications
  • CRM e-Commerce

sapcrm

Poniżej wykaz modułów które wchodzących w skład Salesforce CRM:

  • Sales
  • Service
  • Marketing
  • Community (social network and mobile)
  • Analytics
  • Platform to App

Lista nieznanego w kraju Salesforce CRM jest dość długa. Zastanówmy się dlaczego firmy takie jak:

  • General Motors
  • General Electrics
  • Coca Cola
  • Facebook
  • Philips
  • Delta Air Lines, Japan Air Lines, KIM,
  • Loreal
  • Toyota
  • Vodafone
  • Yamaha

używają Salesforce. Odpowiedź jest prosta bo w dniu pisania niniejszego postu Salesforce [monetisa] jest niekwestionowanym światowym liderem na rynku CRM. W Polsce śladowy, chyba 30 dużych wdrożeń. Większość rynku CRM należy do:

  • Oracle Siebel
  • SAP CRM
  • Dynamics CRM

W kraju są to głownie instalacje on-premise. żadna z nich nie preferuje chmury tak jak Salesforce, chociaż trzeba przyznać że każda z nich ambitnie walczy o zwiększanie swojego udziału aplikacji serwowanych w chmurze. Salesforce CRM działa w 100% w chmurze.  Salesforce jest światowym gigantem jeżeli chodzi od dostawę rozwiązań w chmurze.

Przyjrzyjmy się raportowi opublikowanemu przez g2crowd dotyczącego porównania funkcjonalnego SAP CRM i Salesforce CRM.

Kategoria  Salesforce CRM SAP CRM
 Spełnienie oczekiwań klientów  8.5  7.2
 Intuicyjność  8.2   6.4
 łatwość konfiguracji  7.7    5.4
 łatwość administracji  8.0    6.0
 Support dostawcy  7.8    6.3
 Ocena współpracy z firmami wdrożeniowymi  8.1    7.4
 Nadążanie za trendami rynkowymi, wizja rozwoju  8.5    7.1

Źródło: https://www.g2crowd.com

Kategoria  Salesforce CRM SAP CRM
 Automatyzacja sprzedaży – SFA  7.8  7.1
 Automatyzacja działań marketingowych  7.5   6.9
 Automatyzacja serwisu  7.9    7.3
 Wsparcie rozwiązań mobilnych i sieci społecznościowych  7.8    5.4
 HelpDesk  8.2    7.7
 Raportowanie i analityka  8.2    6.8
 Integracja  8.6    6.9
 Zarządzanie działaniami  8.2    7.1
 Kanały komunikacyjne  8.5    7.4
 Call Center  8.4    6.9
 Self Service / Community  7.7    7.0
 Help Desk Raportowanie i analityka  8.5    6.4

Teraz chyba nie ma żadnych wątpliwości dlaczego Salesforce jest niekwestionowanym liderem CRM na świecie.

Źródło: https://www.g2crowd.com

A teraz przyjrzyjmy się innemu rankingowi.

 Miejsce w rankingu  Nazwa
 1 SAP CRM
 2  Oracle
 3  Microsoft
 4  Salesforce CRM
 5 Sugar CRM

źródło: http://www.10bestcrm.com/software/

Czyżby ranking był sponsorowany.